Anunțul Banca Transilvania pentru mii de români: s-a întâmplat în plină criză
Banca Transilvania a contribuit semnificativ la revenirea economiei din cel de-al treilea trimestru al anului, după şocul generat de primul val al pandemiei.
Conform BT, soldul creditelor acordate a crescut cu 1,1 miliarde de lei pe parcursul celui de-al treilea trimestru, ajungând la 40,1 miliarde de lei.
Prin programul guvernamental IMM Invest, banca a acordat peste 7.000 de finanţări, ajungând la peste 18.000 de clienţi IMM creditaţi. Banca a dat peste 30.900 de credite retail pe parcursul trimestrului, din care 2.600 de credite imobiliare, ajungând la peste 750.000 de clienţi retail creditaţi.
Atenţia băncii s-a îndreptat, ca şi până acum, către susţinerea clienţilor retail, IMM şi middle corporate, asigurând susţinerea nivelului de bază al economiei, dar şi o dispersie adecvată a riscului de credit.
„Deşi evoluţia nu este deloc favorabilă din cauza pandemiei, rămânem optimişti şi încrezători în revenirea economiei în următoarea perioadă. Ne dorim creşterea finanţărilor acordate de BT, în cel mai responsabil şi eficient mod posibil, pentru a susţine economia şi creşterea băncii. În mod cert, contextul actual, care a afectat întreaga lume şi poate chiar mai tare economiile dezvoltate, aduce şi oportunităţi pentru România şi acesta este şi un avantaj pentru noi pentru că nimeni nu cunoaşte piaţa mai bine decât noi, ca bancă românească.”
Ömer Tetik, director general, Banca Transilvania
Rezultatele financiare la 30 septembrie 2020 pe care le-a avut Banca Transilvania
Activele Grupului Financiar Banca Transilvania au ajuns la 100,4 miliarde de lei la finalul trimestrului trei din acest an, creditele au crescut până la 41,9 de miliarde de lei, inclusiv creditele din contractele de leasing financiar, iar depozitele clienţilor au ajuns la 83,9 de miliarde de lei, din care 58,7 de miliarde de lei sunt economiile persoanelor fizice, iar 25,2 de miliarde de lei, ale persoanelor juridice. Eficienţa operaţională a băncii se păstrează la nivel confortabil şi este de 45,25%.
Profitul net consolidat al Grupului BT este de 1.056,76 de milioane de lei, din care cel al băncii este de 901,49 de milioane de lei. Subsidiarele şi participațiile de capital au contribuit cu peste 155 de milioane de lei la profitabilitatea Grupului BT.
Impactul contextului actual în metodologia şi nivelul de provizioane porneşte de la abordarea prudentă si preventivă specifică Băncii Transilvania. BT a făcut schimbări de metodologie privind provizionarea, ţinând cont de recomandările BNR şi EBA. Considerând potențialele efecte viitoare ale crizei de sănătate şi economice, costul riscului la finalul trimestrului trei din 2020 a fost de 1,68%. În 9 luni din 2020, soldul provizioanelor a crescut cu 16,2% până la 2.944 de milioane de lei, comparativ cu soldul de la finalul anului 2019 (2.533 de milioane de lei).
Banca are aproximativ 2,9 de milioane de clienţi retail, 329.000 de clienţi IMM & Micro şi peste 10.400 de clienţi corporate activi.